Telegraph Lands In Trouble For Wordplay On President’s Name

Published by
OB Bureau

New Delhi: The Press Council of India has issued a show-cause notice to the editor of English daily ‘The Telegraph’ for a front page headline saying “Kovind, not Covid, did it”.

The headline pertained to a news report on President Ram Nath Kovind nominating former Chief Justice of India Ranjan Gogoi to the Rajya Sabha on Monday.

In its show-cause notice on Tuesday, the council said that “satirical comments ridiculing and denigrating the first citizen of the country is uncalled for and beyond the call for fair journalistic comment”.

Notably, the article had described Gogoi as the “Rafale-Ayodhya judge”. Gogoi had headed benches that gave verdicts in the Ayodhya land dispute case as well as on petitions challenging the government’s Rafale deal with France.

OB Bureau

Recent Posts

About 15,000 Students Drop Out Of Class IX Examinations In Odisha

Bhubaneswar: About 15,000 students have not appeared at Class IX annual examinations conducted across the…

May 17, 2022

11 Candidates To Contest In Odisha’s Brajrajnagar Bypoll; Know Contestants Who Withdrew

Bhubaneswar: With 3 Independent candidates withdrawing their nominations on Tuesday, total 11 aspirants will contest…

May 17, 2022

Naveen To Inaugurate Revamped Taratarini Temple Tomorrow; Top Officers Review Arrangements

Bhubaneswar: Ahead of inauguration of revamped Taratarini temple by chief minister Naveen Patnaik on Wednesday,…

May 17, 2022

2 Killed As Van Plunges Into Gorge In Odisha’s Kalahandi

Bhawanipatna: Two persons, including a woman, were killed and 10 others injured after a pickup…

May 17, 2022

IMD Forecasts Thunderstorm In Several Districts Of Odisha For 3 Days

Bhubaneswar: The India Meteorological Department on Tuesday forecast thunderstorm in several districts of Odisha for…

May 17, 2022

Miscreants Open Fire At Crowded CRP Square In Bhubaneswar

Bhubaneswar: Panic struck the people at crowded CRP Square in the capital city as two…

May 17, 2022